FightClub.lt - Boksininkų treniruočių įrenginiai ir įrankiai

Boksininkų treniruočių įrenginiai ir įrankiai Komentuoti

Šiame straipsnyje noriu trumpai apžvelgti pagrindinius boksininkų treniruočių įrenginius ir įrankius. Įrankius, kurie lavina vienokias ar kitokias savybes, o ne tuos, kurie naudojami apsaugai. Daugumą šių įrenginių naudoja ir nemažai kitų sistemų atstovų, ne tik boksininkų. Apskritai, šiame straipsnyje žodį „boksininkas“ galima pakeisti kokiu nors „kumštininku“ ar pan., bet „boksininkas“ tiesiog gražiau skamba :-) Šis straipsnis nėra kažkokios rekomendacijos, tai greičiau pažintinis straipsnis, skirtas daugiau naujokams, nei profesionalams.


Virvutė

Pradėsiu nuo elementarios virvutės, nes nuo jos labai dažnai yra pradedamos ir treniruotės. Šokinėjimas per virvutę yra ne šiaip koks straksėjimas, kaip gali atrodyti iš šalies, bet pratimas, lavinantis visą eilę savybių. Pirmiausia tai pėdų greitis, širdies darbo bei kai kurių raumenų grupių ištvermė, vystomas netgi rankų greitumas.

Šokinėjimas per virvutę yra nebloga apšilimo sudedamoji dalis, nes, be kitų gerų savybių, jis suaktyvina kraujotaką, įšildo visą organizmą. Apskritai, darant apšilimą, reikia maksimaliai išnaudoti jo laiką ir stengtis, kad pratimai ne tik parengtų kūną darbui, bet ir vystytų reikiamas savybes. O virvutė tai atlieka tikrai gerai. Šokinėti reiktų bent keletą minučių, pradedant mažesniu, baigiant didesniu tempu. Įgudus vienam šuoliukui virvutę galima prasukti du ar net tris kartus.

Šokinėti patartina ant minkštesnio pagrindo, tarkim, bokso ringe, ant tatamio, kokio kilimėlio ar ant žolės, jei lauke. Šokinėti ant medinių grindų ar kito kieto paviršiaus nelabai rekomenduojama, nes tai nėra gerai sąnariams.

Bokso maišas

Vienas pagrindinių įrenginių, be kurių neįmanoma įsivaizduoti sporto salės, – sunkus bokso maišas. Aišku, „sunkus“ - abstraktus žodis. Jo svoris turėtų būti toks, kad smūgiuojant per daug nelakstytų, nes kitaip nebus galima normaliai dirbti. Geriau kuo sunkesnis. Žinoma, jei maišą reikia dažnai nukabinti, reiktų ieškoti optimalesnio svorio varianto, nes su pernelyg sunkiu gali iškilti nepatogumų, ypač, jei košės per mažai buvo valgyta. Maišo ilgis priklauso nuo treniruočių pobūdžio: dirbant tik rankomis pilnai pakanka nuo viršugalvio iki juosmens apačios.

Darbas su bokso maišu labiausiai lavina smūgiavimo galią ir greitį. Tai gera priemonė atidirbinėti tiek kombinacijas, tiek pavienius smūgius.

Tobulinant pavienius smūgius, geriausia, kai maišas nejuda, tad, jei maišas yra lengvas, galima į pagalbą pasitelkti partnerį, kuris prilaikys maišą. Smūgiuoti tokį patį smūgį viena ranka galima tam tikrą laiko tarpą arba atlikti nustatytą kiekį smūgių. Priklausomai nuo pasiruošimo, galima atlikti 50-100 smūgių (arba smūgiuoti 1-3 minutes, neskaičiuojant smūgių), po to padaryti trumpą pertraukėlę (ji nebūtina, jei kvėpavimas dar nesutrikęs), ir tai atlikti su kita ranka. Po to galima pereiti prie kito smūgio. Tarkim, pirmiausia treniruojamasi atlikti džebą kaire ranka, po to, pakeitus stovėseną, dešine. Būna, kai žmonės treniruojasi smūgiuoti tik iš savo stovėsenos, tačiau tai, mano nuomone, nėra gerai, smūgius reikia atlikinėti tiek kaire vedančiąja, tiek dešine. Varžybose gal tai ir nebus labai svarbu, bet niekad nežinai, kas laukia gatvėje, tad reikia būti kuo universalesniam. Ištobulinus džebą, pereinama prie galinio tiesaus smūgio, vėliau prie kablių ir aperkotų. Visa tai taip pat atliekama iš abiejų stovėsenų. Tiesa, maišas turi trūkumą - į jį nepatogu smūgiuoti aperkotais, tam geriau tinka kriaušė (ne pneumatinė), pakabinta galvos aukštyje.

Toliau jau galima pradėt jungti smūgius po du ar po tris. Tarkim, vienas ar du džebai ir tiesus galine. Du džebai ir kablys galine. Toliau prijungiami ir aperkotai, pamažu atliekant vis sudėtingesnes kombinacijas. Kiekvienas turi bandyti, eksperimentuoti, atrasti savo mėgiamas kombinacijas. Smūgiuoti reikia įvairiai, ne tik galvos aukštyje, bet ir korpuso. Svarbiausia nebūti monotoniškam, nes  monotonija kovoje tikrai nepadės.

Smūgiuojant į maišą kombinacijomis, nereikia būti statiškam, kaip kartais tenka matyti. Reikia stengtis būti mobiliam, įsivaizduoti, jog dirbama su gyvu priešininku, atakuoti iš įvairių padėčių, įsivaizduoti priešininko smūgius, išsilenkti nuo jų, atšokti, vėl atakuoti. Maišas turi vieną trūkumą - jis atgal neduoda, todėl dažnas dirbdamas su maišu negalvoja apie gynybą, daug su juo dirbdamas įpranta smūgiavimo metu nuleisti kitą ranką, o po atlikto smūgio negrąžina rankos į gynybinę padėtį. Visuomet reikia stengtis būti pasiruošus gynybai, o jei maišas neduoda grąžos, reikia tai įsivaizduoti.

Smūgiuoti bokso maišą plikomis rankomis pavojinga, nes jas galima rimtai susižaloti. Ypač, jei smūgiavimo technika dar nėra ištobulinta. Patartina rankas suteipuoti (subintuoti, jei kam neaišku) ar užsimauti pirštines. Jas, aišku, galima mauti ir ant teipuotų rankų, kaip tai daro profesionalai. O dėl pirštinių, tai galima naudoti arba specialias pirštinėles, skirtas bokso maišams daužyti, arba normalias bokso pirštines, aišku, ne per dideles, ne daugiau 12 uncijų. Tačiau tausojant pirštines, to nerekomenduočiau daryti, geriau rinktis specialias pirštinėles. Profesionalai gali sau leisti kiekvieną treniruotę su naujomis pirštinėmis dirbti, o ne mes, paprasti mirtingieji.

Bokso letenos

Tai ant delnų dedami taikiniai, primenantys labai storas pirštines. Savaime  suprantama, kad letenos skirtos darbui poroje. Aišku, yra pratimų, kur dirbti galima ir trise vienu metu, bet tai jau greičiau taupumo sumetimai. Letenos puikiai tinka tiek pradedantiesiems, tiek profesionalams, su jomis puikiai galima mokytis tiek pirmuosius smūgius bei išsilenkimus, tiek sudėtingas kontratakų kombinacijas. Dirbant su jomis, lavinami sąlyginiai gynybos bei kontratakų refleksai, nuostabiai pajaučiama erdvė bei distancija, tikslumas, taip pat galima lavinti greitį.

Darbui su letenomis dažnai yra naudojami pratimai, sujungiantys smūgius bei išsilenkimus; taip vienu metu vystomi gynybos bei atakos įgūdžiai. Pavyzdžiui, atliekamas džebas, galinis kablys, tuomet laikantis letenas nepilnu greičiu kaire smūgiuoja kabliu, tuomet išsilenkiama nuo jo ir pakartojamas galinis kablys. Reikia sujungti skirtingus smūgius, skirtingas kombinacijas, kad darbas būtų kuo įvairesnis, kad lavintųsi kuo įvairesnė technika.

Taip pat, kaip ir su maišu, galima atidirbinėti tą patį smūgį, jį atliekant daug kartų iš eilės. Skirtingai nuo maišo, tai galima atlikti judant partneriui bei keičiant letenos aukštį.

Kadangi darbas su letenomis yra pakankamai aukšto intensyvumo, tai atima nemažai jėgų ir neblogai lavina ištvermę.

Bokso kriaušės

Bokso kriaušės esti dviejų rūšių - pneumatinės (pripučiamos) ir kimštinės.  Pneumatinės gerokai lengvesnės ir žemesnės, nei kimštinės, skiriasi ir jų paskirtis. Pneumatinės kriaušės dar skirstomos į viengubo tvirtinimo ir dvigubo tvirtinimo. Čia vėl skiriasi jų paskirtys.

Kimštinė bokso kriaušė labai tinkama papildyti bokso maišą, nes į ją labai patogu atlikinėti aperkotus į galvą. Apskritai, ši kriaušė skirta mokytis smūgius į galvą. Ji gerokai lengvesnė nei maišas, todėl su ja dirbant stipriau juda, sunkiau pataikyti. Toks darbas lavina koordinaciją.

Pneumatinė kriaušė skirta reakcijos lavinimui, erdvės suvokimui, rankų greitumui vystyti. Ilgiau padirbėjus gerai treniruojasi ir rankų raumenų ištvermė. Pradėti dirbti su šia kriauše geriau lėtai, neskubant, palaipsniui vis didinant tempą, o pabaigoje maksimaliu greičiu. Dažniausiai smūgiuojama po du smūgius viena ir kita rankomis pakaitomis, tačiau galima smūgiuoti ir po tris smūgius.

Dvipusio tvirtinimo pneumatinė kriaušė tvirtinama prie lubų ir grindų. Smūgiuojant į šią kriaušę ji greitai juda, todėl darosi sunkiau pataikyti. Tokiu būdu kriaušė labai gerai lavina koordinaciją akis-ranka bei reakciją. Be to, ši kriaušė judėdama gali duoti grąžos, tad čia teks ir gynybos nepamiršti. Su šia kriauše galima mokytis ir išsilenkimų, kai ji grįžta po smūgio. Medicininis kamuolys

Medicininis kamuolys yra naudojamas labai plačiai, įvairiose sporto šakose, įvairiems tikslams, tiek treniruotėse, tiek reabilitacijose. Ne išimtis ir boksas.

1 pratimas. Atsigulama ant nugaros, kamuolys rankose prie krūtinės, daromas atsilenkimas ir maksimaliai stipriai abiem rankom metamas kamuolys partneriui. Jis pagavęs iš karto stipriai meta atgal. Gaudant kamuolį vėl gulamasi ant žemės ir be pertraukos vėl atsilenkiama ir metamas kamuolys. Šis pratimas lavina sprogstamą jėgą bei preso raumenis. Nesant partnerio, šį pratimą galima pakeisti kitu. Tiesiog gulint ant grindų stipriai mesti kamuolį aukštyn ir gaudyti.

2 pratimas. Dviese sustojama suglaudus nugaras. Sukantis kamuolys perduodamas partneriui, partneris, jį paėmęs, sukasi į kitą pusę ir grąžina kamuolį per kitą pusę. Taip kamuolys perduodamas ratu. Sukantis reikia atkreipti dėmesį į kojų darbą, kad jos dirbtų taip, kaip sukantis smūgio metu. Šis pratimas lavina raumenis, atliekančius sukamą judesį smūgio metu. Taip pat daug prisideda prie technikos tobulinimo.

Su medicininiu kamuoliu yra labai daug pratimų fizinei būklei gerinti, kur nereikia partnerio. Aišku, tai daugiau sveikatingumo tikslams skirti pratimai, tačiau kai kuriuos jų galima pritaikyti ir savo treniruotėse.

Svarmenys (hanteliai)

Svarmenys įprastai naudojami treniruoklių salėje, bet jie gali puikiai pasitarnauti ir smūgiuotojui lavinant smūgio galią. Pagal fizinį pasiruošimą reiktų pasirinkti svarmenų svorį, tačiau jie neturėtų būti per sunkūs, kad sunku būtų su jais dirbti. Čia tikslas ne raumenų auginimas, bet smūgio lavinimas.

Paėmus svarmenis į rankas reikia atlikti įprastus bokso smūgius, atliekamus kovoje su šešėliu. Pradžioje atliekami tiesūs smūgiai, paskui kabliai, vėliausiai apatiniai (aperkotai). Labai skubėti nereikia. Atliekant smūgius pakaitalioti stovėsenas, kad kuo simetriškiau vyktų darbas. Po to kiek pailsėjus reiktų maksimalia jėga tuos pačius smūgius atlikti į orą.

Gumos

Dar vienas neblogas įrenginys, kurį galima naudoti savo treniruotėse, yra prie sienelės (ar kur kitur) pritvirtintos tamprios gumos (ar kokios kitos tamprios juostos). Svarbiausia, kad atliekant smūgį būtų jaučiamas pasipriešinimas, tačiau toks, kad būtų galima atlikti kelias dešimtis smūgių. Smūgiuoti galima tiek abiem rankom pakaitom, tiek pradžioj viena ranka, paskui kita. Po to, kaip ir su svarmenimis, pailsėjus reiktų pilna jėga pasmūgiuoti orą.

 

Atnaujinta 2007 birželio 04, Pirmadienis. 03:53

Komentuoti

Perspėjame, jog už komentarų turinį atsako komentatoriai įstatymuose numatyta tvarka.


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Naujausi komentarai

  • Nokautas - jo priežastys ir atsiradimo sąlygos
    • Blaine
      Do you have a spam problem on this website; I also ...
       
    • Janell
      Hey! This is my first visit to your blog! We are a ...
       
    • Willa
      This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally ...
       
    • Elisha
      Hey there! I could have sworn I've been to this ...
       
    • Myrtis
      Your mode of telling the whole thing in this paragraph ...

Populiariausia per mėnesį

Draugai

smauglys jb dubuklis jb
asia jb produktaisportui jb
dojo jb plungesriteris jb
budora jb boksopasaulis jb
pantera jb grappling jb
   

Hostingas Serveriai.lt

Atsiųsk naujieną!