FightClub.lt - Bunkai pagrindai: 2 dalis

Bunkai pagrindai: 2 dalis (1)

ian_iberthy.jpg IAIN ABERNETHY 

Šiame antrame straipsnyje apžvelgsime pagrindinį „peilio bloko ranka“ arba shuto uke taikymą (bunkai). Kaip nustatėme pirmoje dalyje, dėl istorinių įvykių šiuolaikiniai terminai, pavadinantys kata judesius, nėra judesio kovinės funkcijos apibūdinimai. Taip pat nustatėme, kad dauguma gyvų situacijų vyksta artimoje distancijoje. Artimoje distancijoje neturime laiko ar erdvės reaguoti į priešininko veiksmus, todėl blokai menkai naudingi. Kata buvo sukurtos, kad užrašytų ir atpasakotų artimos distancijos civilinių kivirčų technikas ir sąvokas. Taigi suvokiame, kad, nepaisant šiuolaikinių etikečių, kata vargu ar bus kokių blokų. Nepainiokime: kata yra gynybinių technikų, bet nėra nieko, ką tiksliai galėtume apibūdinti kaip bloką. Tad kokia yra judesio, dabar vadinamo „peilio bloko ranka“, shuto uke, funkcija, jei tai nėra blokas?


Kai pirmoje dalyje tyrėme „kylantį bloką“ Age uke, matėme, kad rankai ant klubo atiteko svarbus vaidmuo, ir ji ten laikoma ne be priežasties. Taip pat nustatėme, kad visos judesio dalys yra svarbios ir funkcionuoja. Kai šiuolaikinis karateka žvelgia į „peilio bloką ranka“  shuto uke, jam dažnai nepavyksta suprasti, kodėl „blokuojanti ranka“ iš pradžių traukiama pro ausį, kodėl kita ranka išmetama į priekį ir kodėl ji turi sustoti skersai krūtinės. Jei toks judesys turi būti blokas, nė vienas šių  veiksmų nėra tinkamas. Tad kodėl atliekame judesį šitaip? Kaip pamatysime, šis judesys nėra blokas, ir visos jo dalys skirtos tam, kad išvestų iš rikiuotės priešininką. 
 Viena priežasčių, kodėl „peilio blokas ranka“ shuto uke taip dažnai įtraukiamas į kata, yra tas, kad tai svarbus judesys, kurį galima taikyti įvairiais būdais (mes aptarsime daugybinių funkcijų idėją  vėlesniuose straipsniuose). Šiame straipsnyje apžvelgsime du būdus, kaip „peilio bloką ranka“ galima naudoti, kai priešininko rankos kontaktuoja su jūsiškėmis. Artimoje distancijoje atstumo stoka bei „grūstis“ sąlygoja tai, kad rankos gana dažnai atsitrenks vienos į kitas. Kiek esu patyręs, tokie rankų susidūrimai ypač tikėtini, jei dengiatės ir judate į priekį, stengdamiesi pasiekti smūgiavimo distanciją bei sustabdyti priešininko galūnes. Kartais nebus kontakto, ir pereisite tiesiai į klinčą. Kitais kartais rankos susidurs su priešininko rankomis, ir tokiu metu galima naudoti „peilio bloką ranka“ shuto uke.
 Rankos iš esmės susidurs dviem būdais: „išorinis susidūrimas“ (kai jūsų  ranka yra priešininko rankos išorėje) ar „vidinis susidūrimas“ (kai susiduriančioji jūsų ranka yra viduje).

1 versija: Išorinis susidūrimas

Rankos susidūrė, ir atsiranda stimulas atlikti techniką (1 pav.)bunkai4.jpg Pajutę susidūrimą, stumtelkite žemyn priešininko alkūnę, traukdami kitą ranką atgal (2 pav.) bunkai5.jpg. Svarbu stumtelėti alkūnę, o ne riešą, kitaip negalėsite visiškai kontroliuoti rankos, ir priešininkas vis dar galės trinktelėti jums alkūne. Stumdami alkūnę, akimirkai gausite rankos kontrolę, neleisite priešininkui efektyviai pasukti kūno, kad galėtų smogti galine ranka, ir priversite jį atsidengti kitam smūgiui.
 Perkelkite savo svorį  į priekį, vis dar laikydamas plaštaką ant priešininko alkūnės. Kadangi esate patraukęs sau iš kelio priešininko ranką, greičiausiai be didelių problemų atliksite smūgį  dilbiu į priešininko kaukolės apačią (3 pav.). bunkai6.jpg

2 versija: Vidinis susidūrimas

Jei jūsų rankos susidūrė kitu būdu, irgi galite panaudoti „peilio bloką  ranka“ shuto uke, kad kontroliuotumėte priešininko galūnes ir atidengtumėte jį smūgiui (4 pav.). bunkai7.jpg Stumtelėkite priešininko ranką atgal ir į šoną, tiesdamas kitą savo ranką per viršų (5 pav.)bunkai8.jpg . Tada priešininko ranka sekundės daliai bus eliminuota iš kovos, ir susikursite pranašumą, kurį išnaudosite antrąja judesio dalimi. Taigi apimkite priešininko ranką ir trinktelėkite dilbiu į priešininko kaklą (6 pav.). bunkai9.jpg

Baigdami judesį, galite išsilaisvinti ir sprukti, atlikti tinkamą smūgį (7 pav.) bunkai10.jpg arba čiupti priešininką už kaklo, kad kontroliuotumėte jį ir apribotumėte jo galimybes smogti (8 pav.). bunkai11.jpg

Šiame straipsnyje apžvelgėme keletą pagrindinių „peilio bloko ranka“ shuto uke pritaikymo būdų. Trečioje dalyje apžvelgsime vieną klaidingiausiai suprantamų karate technikų: „apatinis x-blokas“ (gedan juji uke). Kaip blokavimo technika, x-blokas turi nesuskaičiuojamą gausybę ydų. Tačiau, kaip pradėsime aiškinti trečioje dalyje, šį judesį galima naudoti kaip kontrolę ir smūgį, kaip smaugimą, peties ir riešo laužimus.

Viliuosi, kad po šio straipsnio perkainojote „peilio bloką ranka“ shuto uke bei gavote dar keletą pagrindinių bunkai treniruočių elementų.

© http://www.iainabernethy.com

© iš anglų kalbos vertė Rasa Akstinienė (stripulis), 2009


Atnaujinta 2009 spalio 16, Penktadienis. 05:15

Komentarai   

0 #1 stripulis 2012-03-09 23:52
Paveiksliukus žr. čia:
http://www.iainabernethy.co.uk/article/basics-bunkai-part-2
Cituoti

Komentuoti

Perspėjame, jog už komentarų turinį atsako komentatoriai įstatymuose numatyta tvarka.


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Naujausi komentarai

Populiariausia per mėnesį

Draugai

smauglys jb dubuklis jb
asia jb produktaisportui jb
dojo jb plungesriteris jb
budora jb boksopasaulis jb
pantera jb grappling jb
   

Hostingas Serveriai.lt

Atsiųsk naujieną!