FightClub.lt - Bunkai pagrindai: 3 dalis

Bunkai pagrindai: 3 dalis Komentuoti

what-is-kata.jpgŠioje straipsnių serijoje tyrinėjame kata pritaikymo (bunkai) pagrindus. Šios straipsnių serijos tikslas: atverti šią žavią kovos menų studijų sritį tiems, kurie yra santykiniai naujokai karate ir panašiuose menuose ar tiems, kuriems bunkai studijos yra naujos.

 

Anksčiau šioje serijoje nustatėme, kad artimoje distancijoje blokai greičiausiai neveiks (per arti ir per greitai). Taip pat nustatėme, kad kata judesiai, šiuolaikiniuose dojo vadinami „blokais“, iš pradžių niekada neturėjo būti naudojami kaip blokai.
 „Apatinis x blokas“ gedan juji uke yra greičiausiai viena akivaizdžiausiai ydingų technikų, jei bus taikoma kaip blokas. Įprasčiausia šiuolaikinė „x-bloko“ interpretacija yra abiejų rankų stūmimas žemyn, kad būtų sustabdytas spyris ar žemas smūgis. Labai nepanašu, kad tai galėtų veikti. Net jei mums pavyktų pasiekti priešininko smūgiuojančią galūnę rankomis, galva liks pavojingai atidengta, o, spyrio atveju, blokuojančiojo rankos greičiausiai bus sužalotos. Labai nepanašu, kad kariai, sukūrę kata, būtų kada nors svarstę apie tokį technikos panaudojimą. Tad jei jei nenaudojo judesio kaip bloko, tai kam jie jį naudojo?
 Kaip pamatysime, judesys, dabar vadinamas „x bloku“, turi daug besiskiriančių pritaikymo būdų, priklausančių nuo tikslaus technikos atlikimo būdo bei kata konteksto (kokie judesiai yra prieš jį ir po jo). Vienas pirmųjų būdų, kuriuos apžvelgsime, yra „x bloko“  naudojimas priešininkui smaugti.
 Jūs apkabinote priešininko ranką ir kontroliuojate jo sprandą (1 pav.). Smokite galva priešininkui, kad išblaškytumėte ir susilpnintumėte jį (2 pav.). Skubiai dėkite plaštaką priešininkui ant sprando ir stumkite žemyn (3 pav.). Kiškite kitą ranką skersai priešininko kaklo ir toliau stumkite žemyn (4 pav.). Laisvąja ranka siekite žemiau ir sučiupkite priešininką už drabužių. Tempkite už drabužių, kad imtumėte smaugti (5 pav.). SVARBU: Niekada nesipraktikuokite dusinimo ar smaugimo, jei jūsų neprižiūri tinkamos kvalifikacijos patyręs asmuo.12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg
 Nuotraukoje pastebėsite, kad mano kūno pozicija identiška „x blokui“ daugelyje kata. Taip pat pastebėsite, kad priekinė stovėsena Zenkutsu Dachi trukdo lengvai jus nustumti ir techniką sustiprina jūsų  svoriu. Viena pagrindinių bunkai studijų taisyklių  – stovėsena visada turi praktinį tikslą ir prideda efektyvumo technikai.
 „X blokas“ taip pat dažnai atliekamas kata iš atvirkščios katės stovėsenos (gyaku neko ashi dachi). Jei ir toliau žvelgsime į judesį iš smaugimo perspektyvos, galime daryti prielaidą, kad atvirkščia katės stovėsena suteiks dar daugiau svorio, ir, nors bus šiek tiek prarastas stabilumas, tai atsvers faktas, kad priešininko padėtis bus smarkiai pablogėjusi, ir sustiprės smaugimo poveikis (6 pav.).17.jpg
 Prieš pereidamas prie kitų judesio taikymo būdų, norėčiau trumpai paminėti sugriebimo ir smūgio galva vaidmenį. Vienas iš būdų suprasti kata yra suprasti, kad jose įrašyta tik esminė informacija. Papildomos žinios, pavyzdžiui, pagrindiniai sugriebimo įgūdžiai ar priešininko sutrikdymo prieš techniką svarbos supratimas (šiuo atveju smūgis galva) iš esmės nerodomos dėl dviejų pagrindinių priežasčių. Pirma, kata kūrė kovotojai kitiems kovotojams. Todėl jie darė prielaidą, kad tokios žinios yra akivaizdžios, ir jų nereikia pakartotinai užfiksuoti. Antra, kata yra kovos sistemų konspektai. Todėl būtų beprasmiška pakartotinai vėl ir vėl rodyti tas pačias idėjas ir nenaudingai „išpūsti“ kata. Vėliau šioje serijoje grįšime prie šios idėjos. Tuo tarpu užteks suprasti, kad jūsų kata/bunkai studijoms reikės pagrindinių žinių apie papildomus metodus ir bendro supratimo.
 Taigi matėme du būdus, kaip panaudoti „x bloką“, kad priešininkas nuo smaugimo netektų  sąmonės (yra ir kitų). Kitas būdas, kaip kata panaudojamas „x bloko“ judesys, yra išlaikyti pranašumą ir smogti priešininkui, jei jis yra sulinkęs per juosmenį (daugelis kata judesių, einančių  prieš „x bloko“ padėtį, tokiu būdu sulenkia priešininką). Viena ranka griebia priešininkui už peties ir spaudžia žemyn. Taip tuojau pat imsite kontroliuoti priešininko judesius, ir kita ranka galėsite galingai ir tiksliai smogti priešininkui į kaukolės apačią (7 pav.). 18.jpg

Trečioje dalyje apžvelgėme keletą pagrindinių „x bloko“ (gedan juji uke) bunkai (pritaikymo būdų). Žinoma, yra kitų būdų, kaip praktiškai panaudoti šį judesį. Ketvirtoje dalyje tęsime savo bunkai pagrindų tyrinėjimus ir parodysime, kaip „x blokas“ gali būti naudojamas priešininkui ant žemės parversti ir rankos sąnariams surakinti.  

 

 

© http://www.iainabernethy.com

© iš anglų kalbos vertė Rasa Akstinienė (stripulis), 2009


Atnaujinta 2009 spalio 27, Antradienis. 18:05

Komentuoti

Perspėjame, jog už komentarų turinį atsako komentatoriai įstatymuose numatyta tvarka.


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Naujausi komentarai

Populiariausia per mėnesį

Draugai

smauglys jb dubuklis jb
asia jb produktaisportui jb
dojo jb plungesriteris jb
budora jb boksopasaulis jb
pantera jb grappling jb
   

Hostingas Serveriai.lt

Atsiųsk naujieną!