FightClub.lt - Forrest Griffin „Got Fight?: The 50 Zen Principles of Hand-to-Face Combat“ (V)

Forrest Griffin „Got Fight?: The 50 Zen Principles of Hand-to-Face Combat“ (V) (3)

Tęsiame Forrest Griffin knygos „Got Fight?: The 50 Zen Principles of Hand-to-Face Combat“ ištraukas.


 Ankstesnės dalys – 1 dalis, 2 dalis3 dalis, 4 dalis.

 Gatvės kovoj per metus užsidirbamas alus

Gatvės kova – tebūnie tai dėl piniginės, žemės ar rožinių sijonukų (čia apie jus, automobilistai) – yra visiškai skirtinga nuo profesionalios kovos ringe ar narve. Pirmiausia, gatvėje nėra taisyklių. Oponentas gali spirti tau į kiaušus, nukasti nosį, mėginti nuplėšti ausis, net prisišikti sau į delną ir sviesti visą turinį į tave kaip kokia įniršusi staugianti beždžionė. Jei mėgini kovoti kaip džentelmenas ir boksuotis pagal Queensberry (bendrai priimtos bokso taisyklės. Vert. past) taisykles, nemažai šansų, kad tavo vidaus organai netikėtai atsidurs kažkur panašiai gerklėje. Dėl šios priežasties, mano patarimas gatvės kovoms yra palenkti galvą, iškelti rankas ir smūgiuoti kumščiais kaip galima greičiau, taikant priešininkui į smakrą ir nuolat judant pirmyn. Atsitraukti niekuomet nereikia – visuomet į priekį. Kai atstumas pasidaro toks, kad nebeišeina normaliai susmūgiuoti kumščiais, pajunk alkūnes. Kai nebėra erdvės alkūnėms – pridėk smūgius galva. Tokia akla, nuožmi agresija yra geriausias būdas laimėti gatvės kovą ir aš tai kalbu iš savo patirties... Oi, blemba, gi aš gatvių muštynėse gavau į liūlį tūkstančius kartų.

Taip pat svarbu nedvejoti. Šiaip jau yra aišku kada prasidės muštynės, nebent jei esi socialiai debilas. Aš nekalbu apie tuos momentus, kai kas nors ateina ir pradeda stumti ant tavęs ir įžeidinėti, nes žmonės taip elgiasi nuolat ir dažnai iš žodinio lygmens tai niekur ir nepersikelia. Kalbu apie tuos momentus, kai koks snarglius pakelia rankas, nuleidžia galvą ir žengia link tavęs su aiškiais ketinimais akyse. Instinktyviai visi žinome ką tai reiškia, bet turbūt nesuskaičiuosiu kiek sykių mačiau auką tiesiog stovint nuleistomis rankomis ir prasileidžiant. Atrodo tarsi jie būtų mėginę save kaip nors įtikinti, kad kažkodėl jų instinktai neteisūs ir jie negaus tuoj smūgio į veidą. Tokioj situacijoj yra tik du pasirinkimai, kaip sakoma, kovok arba bėk. Jei nusprendi kovoti, kovok drąsiai, greitai ir be pasigailėjimo. Teko sudalyvauti keliuose epizoduose gyvenime, kur mėginau kovoti prieš oponentą tik puse jėgų ir tai tiesiog absurdiška ir durna dėl dviejų priežasčių: tai suteikia galimybę oponentui tau gerai susmūgiuoti ir atitolina apskritai visą muštynių finalą, kas padidina šansus gauti kelialapį į areštinę. Kai muštynės prasideda, jos prasideda. Varyk greitai ir stipriai, sumušk kiek gali ir dink iš ten.

Jei esi kaip dauguma žmonių ir turi įgimtą kovos baimę, geriausias būdas ją įveikti – įsivelti į kelias muštynes. Aišku nereikia eiti ir tiesiog trenkti vyrukui, vakarieniaujančiam su šeima, nes taip elgtis paprasčiausiai nesąmonė, bet nustebtum kaip lengva surasti norinčių pasimušti. Pvz. sykį sėdėjau bare ne taip senai ir prie manęs prieina vaikinukas ir keistai pažiūri.

– Žmogau, rimtai norėčiau su tavim pasimušti – sako.

– Jo?

– Jo.

– Gerai – sakau – susitinkam tualete už penkių minučių.

Ko gero visiems susirinkusiems bare tai nuskambėjo kaip homoseksualų pokalbis.

Taigi, po kelių minučių aš einu į tualetą ir, aišku, jis manęs ten laukia. Nueinu prie kriauklių, nusiimu laikrodį, įsidedu jį į kepurę ir pasidedu kepurę į kriauklę. Pradedu kratyti rankas, laukdamas, kol vaikis aprims ir pasakys ką nors kaip „ai tik juokavau“ ar pan. Šiaip ar taip, jis nebuvo didelis ir neatrodė, kad turėtų daug jėgos. Laukiu, laukiu ir pamatau kaip jis pakelia rankas ir pradeda žingsniuoti. Šūdas, pagalvoju. Šitas vaikis turi bokso pagrindus. Atrodo, kad jis žino ką daro. Be svarstymų puoliau jį. Tiesa, nežinojau, kad mano draugelis Vern buvo viename tualetų ir šlapinosi. Užgriuvom tiesiai ant jo ir jis apmyžo viską aplink. Nenorėdamas dar labiau jo supykinti, paėmiau vaikį į klinčą, jis prispaudė mane prie sienos ir pradėjau smūgiuoti kumščiais jam į korpusą kaip galėdamas stipriau abiem rankom. Galų gale pataikiau vieną gerą, jis kažką sumurmėjo ir susileido ant grindų. Grįžau prie kriauklės, susirinkau savo daiktus ir grįžau į barą.

Pasakiau savo draugui Rory, kas tik ką nutiko ir jis manim nepatikėjo.

– Tu nesi koks tai durnius, kuris veltųsi į muštynes barų tūlikuose. – pasakė. – Tu protingesnis.

– Ne, ne protingesnis. – atsakiau jam.

Po kelių minučių prie manęs priėjo tas vaikis ir ištiesė bokalą.

– Mačiau geri New Castle tai nupirkau tau.

– Tai vaikis, su kuriuo mušiausi – pasakiau Rory.

– Tu tik ką mušeisi su juo? – Rory paklausė vaikio

– Jo.

Viskas įvyko taip paprastai. Niekas stipriai nesusižeidė ir niekas ant nieko nepyko. Visa tai taip gerai pavyko, kad kai kitam bare girtas koledžo studentas paklausė manęs ar nenorėčiau eiti imtynių, aš sutikau. Juokingiausia yra tai, kad po metų, kai grįžau į tą patį miestą ir apsilankiau Hardcore MMA sporto salėje, mačiau abu vaikinukus besitreniruojančius. Esu beveik tikras, kad jie nusprendė pradėti sportuoti po mūsų susitikimų ir kurį laiką svarsčiau ar nepaprašius iš Hardcore Gym kokių komisinių. Šios istorijos moralas yra tas, kad gatvių muštynės nėra kažkokia didžiulė blogybė ir nėra jokio tikslo baimintis lankytis baruose kartu su savo senute. Jei gausi į galvą, na ir kas. Fanaras pranyks, sulaužyta nosis sugis. Baimė yra geras dalykas, nes dėl jos tu išgyveni, bet jei ji išauga taip stipriai, kad pradeda trukdyti gyventi taip kaip norisi, reikia pasitikti ją ir išsiaiškinti. Po tokio moralo, jei smarkiai gausi į galvą arba tave padurs, visiems sakysiu, kad rašiau, jog gatvės muštynės yra kvaila, o tu ne taip supratai.

Nereikia visuomet varyti iki paskutinio

Jei labai patinka kovoti, aišku norisi daryti viską, kad gerai pasiruoštum didžiajai kovai. Prieš akis regint visą karjerą ir sunkius darbo metus, kartais norisi eiti į salę tris ar keturis kartus per dieną. Nors sykiais tai ir naudinga, svarbu suprasti kada perlenkiama lazda. Jei neįsiklausysi ką sako tavo kūnas ir toliau eisi į ekstremumus, bus padaryta daugiau žalos nei naudos.

Keli persitreniravimo simptomai

  1.  Dar niekuomet nesijautei toks silpnas 
  2. Problemos su miegu
  3. Dingo apetitas
  4. Svoris krenta greičiau nei normalu
  5. Dideli raumenų skausmai ir mėšlungis
  6. Žymus darbingumo sumažėjimas
  7. Nenormaliai aukštas pulsas ramybės būsenoje ryte (tam, kad žinotum, kad pulsas yra aukštas, jį reikia su kažkuo lyginti, tai reiškia, kad reikia stebėti savo pulsą iki nuovargio)
  8. Menkas susidomėjimas seksu

Jei pažymėjai pliusiukus prie visų ar beveik prie visų punktų, tai reiškia, kad arba tu persitreniruoji, arba tavo geriausi draugai yra Švyturys, Dviračio šou, o mėgstamiausia poilsio vieta tavo fotelis (kas yra šlykštu). Neturiu nei menkiausio supratimo apie Jenny Craig ir kaip ji gelbsti storiems žmonėms pakelti savo šiknas nuo sofos, tad pereikim prie „persitreniravimo“, apie ką šiek tiek suprantu, kadangi pats buvau šitoje situacijoje.

Visiškai mesti treniruotes tam, kad atstatytumėt vyriškumą, nėra atsakymas, ponai. Vietoje to padarykite pertraukėlę ir pasistenkite daryti mažiau sunkiausių pratimų, pakeičiant juos atstatančiais. Pilno kūno nuovargiui ar skausmui numalšinti, reikia daryti pilno kūno pratimus, pvz. eiti ant eliptinio, arkinio treniruoklio ar naudotis kitais kardio treniruokliais, kad būtų užimtos tiek kojos, tiek rankos. Tikslas yra išlaikyti pulsą tarp 100 ir 120 dūžių per minutę ilgesnį laiko periodą, kad būtų skatinama atstatomoji kraujo cirkuliacija per visas periferines jungtis. Intensyvumas matuojamas širdies ritmo dydžiu, tad iki jis neviršys 120, iš kūno bus reikalaujama labai mažai. Jei širdies ritmas pakyla aukščiau, pasikeičia energijos sąnaudos. Kita zona po atstatomosios yra kardio efektyvumo. Virš jos – aerobinė sistema ir kai širdies ritmas pakyla dar aukščiau, pratimas tampa anaerobinis. Nors svarbu nuolat didinti širdies ritmą iki šių lygių, nuovargio metu svarbu išlikti atstatomojoje zonoje.

Jei jaučiamas nuovargis ar skausmas viename kažkuriame raumenyje, reikia pasirinkti pratimą, kuris atkartoja veiksmus, sukėlusius skausmą ir nuovargį, ir juos kartoti (smaukymas čia netinka). Kaip ir bendrai su nuovargiu, pulsą reikėtų palaikyti tarp 100 ir 120. Kartojant pratimą žemu intensyvumu tam tikrą laiką, skatinamas kraujo tekėjimas į būtent reikiamus audinius. Pvz. maudžia krūtinę ir rankas, tada eini prie suoliuko ir darai spaudimą vien su štangos svoriu. Aišku tai priklauso nuo to kiek esi stiprus. Bet daugiausia turėtų būti spaudžiama su trečdaliu maksimalaus svorio. Apkrova turėtų būti pakankamai sunki, kad stimuliuotų raumenis, bet pakankamai lengva, kad pernelyg jų nevargintų. Kai tai tinkamai atliekama, kraujo cirkuliavimas raumenyse atsistatys ir bus galima grįžti į normalias treniruotes.

Be atstatomųjų pratimų svarbu palepinti savo kūną, kai jis buvo pertreniruotas. Asmeniškai man labiausiai patinka RICE atsistatymo metodas. Tai yra keturių dedamųjų trumpinys – poilsis, ledas, spaudimas ir pakėlimas (angl. rest, ice, compression and elevation). Futbolo treneriai gyvena tuo. Jei nueisi pas juos su sulaužyta alkūne, jie tau pasakys „rice it, baby!“ Kai man skauda sąnarius, dažnai guluosi į ledinę vonią, kadangi jos sutraukia raumenis ir išspaudžia pieno rūgštį. Lipant į vandenį su 30kg ledo aišku sutrauks jums pimpalą ir kiaušus (arba mano atveju pimpalą ir kiaušą – taip, turiu tik vieną) į mažytį kalakutienos kepsnelį, bet visuomet jausiesi atsišviežinęs. Dar man patinka kontrasto vonios, kur šalto vandens vonia kaitaliojama su karštu dušu.

Nesvarbu ar nusprendei tapti profesionaliu kovotoju ar mėgėju, ar tiesiog nori išryškinti savo presą, kuris dabar padengtas sausainių ir lašinių sluoksnių, reikia rūpintis savo kūnu. Tai gali pareikalauti laiko ir dažnai nėra malonu, bet būtina. Jums, norintys tapti profesionaliais kovotojais, jei pradėsit savo kelią su maudymosi šlovės spinduliuose ir garbėje vizija, tu netinkamose rogėse, vyruti.

Atnaujinta 2015 birželio 07, Sekmadienis. 23:07

Komentarai   

0 #3 Deneen 2015-11-29 08:00
I had an excessive amount of free time that made me consider
him but now I'm excited to start working.

Have a look at my homepage; how to get your man back after a bad break up (Launa: http://www.gamesforgirlspro.com/profile/lansmothers)
Cituoti
+1 #2 Chi 2015-06-03 10:03
Cituoja Flegma:
Gal kas zino kur antras Foresto kiausas dingo?

Palaukim tęsinio, gal vėliau paaiškins :D
Cituoti
+3 #1 Flegma 2015-06-03 00:46
Gal kas zino kur antras Foresto kiausas dingo?
Cituoti

Komentuoti

Perspėjame, jog už komentarų turinį atsako komentatoriai įstatymuose numatyta tvarka.


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Naujausi komentarai

  • Nokautas - jo priežastys ir atsiradimo sąlygos
    • Blaine
      Do you have a spam problem on this website; I also ...
       
    • Janell
      Hey! This is my first visit to your blog! We are a ...
       
    • Willa
      This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally ...
       
    • Elisha
      Hey there! I could have sworn I've been to this ...
       
    • Myrtis
      Your mode of telling the whole thing in this paragraph ...

Populiariausia per mėnesį

Draugai

smauglys jb dubuklis jb
asia jb produktaisportui jb
dojo jb plungesriteris jb
budora jb boksopasaulis jb
pantera jb grappling jb
   

Hostingas Serveriai.lt

Atsiųsk naujieną!