FightClub.lt - Forrest Griffin „Got Fight?: The 50 Zen Principles of Hand-to-Face Combat“ (III)

Forrest Griffin „Got Fight?: The 50 Zen Principles of Hand-to-Face Combat“ (III) (4)

Tęsiame Forrest Griffin knygos „Got Fight?: The 50 Zen Principles of Hand-to-Face Combat“ ištraukas.


Anksčiau publikuotos dalys: 1 dalis, 2 dalis

Kokių graplingo partnerių vengti

Žmonių be sfinkterio kontrolės (aka nelaikančių dujų)

Visi žmonės, esantys šioje planetoje, kartas nuo karto bezda. Tiek aš, tiek tu, tiek ta superduper karšta mergaičiukė tobulu kūnu. Kaip ten bebūtų, didžioji dalis žmonių daugmaž geba kontroliuoti kada persti, o kad ne. Jei aš įlipu į sausakimšą liftą, aš greičiausia nebezdėsiu ir negadinsiu oro ir nuotaikos visiems, o palauksiu iki to momento, kada jau beveik bus mano aukštas, ir tada tyliai išleisiu pavojingas dujas. Seniau sutikus paną pirmąkart, supažindindavau ją su savo Love Potion 109 tik antro ar trečio pasimatymo metu ir jokiais būdais neleisdavau sau apsišikti pirmo pasimatymo metu. Kur aš lenkiu – tiesiog užraukdamas šiknos duris, galima sulaikyti toksinus. Ir jei egzistuoja momentas, kada nereikėtų persti, tai jis yra graplingo metu salėje. Suprantu, kad kartais įvyksta visokių nelaimingų atsitikimų, bet paprastai tuos nelaimingus atsitikimus galima numatyti iš anksto, išeiti iš susikibimo, pereiti per salę ir paleisti dujas. Bet yra tokių žmonių, kurie, taip sakant, neturi jokios perdimo kontrolės. Tai tokie tipai, kurie bezdės ne tik prie tavęs, bet ir ant tavęs. Neil Melanson, graplingo treneris Xtreme Couture centre, papasakojo vieną siaubo istoriją. Vieną lemtingą dieną jis ėmėsi su savo mokiniu Crazy Jimmy šiaurės-pietų pozicijoje. Jei nežinote kokia čia pozicija, tai kai vienas dalyvių guli ant kito, padėjęs savo subinę tiesiai jam ant veido. Šioje nedėkingoje situacijoje, Neilas buvo tas, kuris gulėjo apačioje. Na, gulėjo ir tiesiog leido studentui praktikuotis paėmimus ir tuomet Jimmy siaubingai nusiperdė. Keliaudamos tiesiai iš šiknos į burną, nuodingos dujos neturėjo kaip atsiskiesti oru. Neilas tiesiogine to žodžio prasme sukramsnojo šūdą. Jis vis dar neatsigavo nuo šitos patirties ir iki pat šios dienos lanko psichologą. Mano nuomone tokiems poelgiams nėra jokio pateisinimo. Didžioji dalis žmonių gimė su sfinkterio raumenimis ir mūsų pareiga yra išmokti kaip juos naudoti. Jei kas nors, besitreniruojantis kartu su jumis, taip ir neišmoko šių pamokų, jokiais būdais neikit su jais imtynių.

Ypatingo prakaitavimo meistrų

Jei tai įmanoma, stenkitės išvengti graplingo su žmonėmis, kurie itin daug prakaituoja. Suprantu, kad tai gal ne jų kaltė, bet tai šlykštu. Kai jie ant viršaus, paprastai jums prilašins pilnas ausis, privarvins prakaito į burną ir nosį ir bendroj sumoj jausitės kaip reikiant bjauriai.

Graplerių maratonininkų

Yra nemažai tokių, kurie eina į du ar tris graplingo užsiėmimus iš eilės, bet kažkodėl nemano, kad svarbu kiekvieno užsiėmimo metu pasikeisti marškinėlius. Nors greičiausia vienaip ar kitaip kaip reikiant suprakaituosit įpusėjus užsiėmimui, bet siaubingai erzina, kai ateini į salę visas šviežias ir pradedi imtis su lipniu vyruku, prakaite paskendusiais marškinėliais. Rimtai, tai tas pats kas mėginti eiti imtynių su žuvim.

Nagingųjų berniukų

Nagingieji berniukai tai tie, kurie nemato jokio reikalo nusikirpti rankų ir kojų nagų prieš treniruotę. Jei niekada nėjot graplingo, galit pagalvot, kad čia trivialus dalykas ir dėl to bliauti neverta, ypač turint omeny tai, koks brutalus yra MMA. Bet patikėkit manim, vyrukas su neprižiūrėtais ir primirštais nagais yra iš esmės ginkluotas dvidešimčia mažyčių peiliukų. Penkios minutės graplingo su tokiu lopu ir tu jau visas kraujuotas. Galiausia baigi treniruotę su 30cm ilgio įbrėžimais ant šlaunų ir, gana dažnai, ant kaklo. Kad neatrodytų po treniruotės, kad tik ką pabėgot iš Vietnamo kalėjimo, visuomet nešiokitės žirklutes su savimi į treniruotę.

Šešėlinių

Vyrai paprastai nusiskuta ryte, o džiudžitsu užsiėmimai būna vakarais. Bet jei tu vienas tų, kuriems veido plaukai auga pasibaisėtinu greičiu, nusiskusk dar sykį prieš treniruotę. Barzdos yra labai jėga, bet imtis su žmogum, kuriam ant veido 5os valandos šešėlio barzda, labai nesmagu. Rimtai, tos trumputės ataugos, kurios atrodo taip cool, ši esmės yra švitrinis popierius ir gali tiesiog nutrinti odą nuo priešininko kūno. Jei pas jus lanko koks nors Don Johnson tipo lopas, venkit jo kaip maro iki susivoks nusiobliuoti sau veidą.

 Pleistrų karalių

Pleistrų galima rasti kiekvienoje spintelėje ar pirmos pagalbos rinkinyje ir žmonės juos mėgsta. Jie gali būti naudojami paslėpti negražiai atrodančius inkštirus nuo pasaulio akių ar neleisti užsikrėsti įdrėskimams ir įpjovimams. Kasdienybėje žmonės, naudojantys pleistrus yra protingi. Graplingo pasaulyje žmonės, naudojantys pleistrus yra rimtai pažengę durniai. Suprantu, kad galima norėti neleisti atvirai žaizdai teplioti priešininkui veidą, bet turbūt reikia būti patyrusiam neprastą galvos traumą, kad patikėti, jog toks mažmožis kaip pleistriukas, užklijuota ant žaizdos, gali pagelbėti įsibėgėjusiame graplingo mače. Nelaimei didžioji dalis pleistrų ne tai, kad nenukrenta, bet perlimpa nuo priešininko tau pačiam. Kartais net pats nepajunti šio pleistro perdavimo, kol negrįžti namo ir į tave nepažiūri keistokai mergina, sakydama „man atrodo tau kažkas prilipęs prie kaklo“. Ji pleistrą nuplėšia ir savaime aišku supranti, kad tai treniruočių partnerio pleistras, kuris mistiškai kažkur išnyko treniruotės metu. Tam, kad to neatsitiktų, žaizdas apsivyniokite bintu ar ilgomis pleistro juostomis, kurias naudojate apsivynioti rankas.

Gera širdis nėra tiesiog madinga metafora užsispyrimui ir kietumui

Jei norite pagerinti savo formą ir užsigrūdinti kovojimui, būtina daryti kardio, specifinį pasirinktai sporto šakai. Lakstymas ir pliometrika yra puiku, bet tai tėra braškė ant torto. Asmeniškai aš susiprojektuoju savo treniruotes, kad primintų piramidę (panašiai kaip garsioji maisto piramidė), kurios pagrindas yra sparingas. Pvz. darau pozicinius sparingus, kur aš guliu ant nugaros tris vienos minutės raundus. Kiekvienam raundui ateina naujas kovotojas ir užima poziciją iš viršaus. Jam tai gerai, nes jis nepavargęs ir gali draskytis visą minutę, mėgindamas ground-and-pound, užlaužimus ir išsisukimus. Ir taip pat tai labai gerai tam, kuris apačioje, nes jis turi iškęsti ir išgyventi tris raundus su vis naujais kovotojais. Tai ne tik esmė ugdant ištvermę, bet taip pat puikiai išmoko kaip atsipalaiduoti. Floyd Mayweather Jr. rankos kaip žaibas, nes jis visuomet ramus ir atsipalaidavęs. Kai jis juda, jis ilsisi, ir galų gale niekuomet nepavargsta. Tas pats su Anderson Silva.

Taip pat svarbu susivokti kodėl kažką darai. Pvz. treniruotės pradžioje aš dažnai smūgiuoju į letenas. Mano tikslas nėra išvystyti kardio, bet labiau padirbti ties forma ir greičiu. Todėl stengiuosi, kad kiekvienas smūgis būti tobulas ir aiškus. Rankas laikau pakeltas ir darau tikslius, sąmoningus judesius. Dienos pabaigoje aš grįžtu prie letenų, bet šįsyk ne gerinti formą. Rankos vis tiek pakeltos, smakras nuleistos, bet kadangi tikslas – užsigrūdinti, o ne gerinti formą, smūgiai nebūtinai turi būti tobuli. Pereinu išsekimo ribą, kaip ir bus tikroje kovoje. O jei dar turiu sveikatos po to, pabėgioju. Kaip sako Wanderlei Silva „Geriau versti save prakaituoti treniruočių salėje, o ne su svarmenimis“. Na taip, galų gale nemėginsi juk pasiėmęs priešininką atlikti su juo mirties trauką ar išstumti save iš rear naked choke. Greičiausia tai daugiausia laiko praleisi apsikeisdamas smūgiais ir besiimdamas su priešininku ir tam turėtų būti treniruojamas kardio – smūgiuojant ir imtynėse. Turiu draugą, kuris visuomet daro pliometriką, šokinėja per virvutę ir nubėga 5km per 19 minučių. Kai jis visiškai išsikvėpė kovoje, gavau klausimą kodėl. Atsakymas paprastas – „tu beveik nesisparinguoji, durniau“.

Nesakau, kad nereikia bėgioti, kadangi bėgiojimas turi labai daug pliusų stiprinant plaučius ir bendrai gerinant kūną. Tiesiog sakau, kad bėgioti reikėtų po specifinių sportui treniruočių.

Atgal link pagrindų (arba pasilaikyk savo judesiukus aštuoniasdešimtųjų baliui, tadum-ts)

Keletą metų dirbau su asmeniniu treneriu ir jis mane vertė daryti visokius madingus naujus pratimų rinkinius kaip kad treniruotės korpusui, su giromis ar gumomis. Nors aišku kažkiek gavau iš kiekvienos treniruotės, visgi priėjau išvados, kad per daug bet kokių gudrybių nėra gerai. Paprastai gausi daug daugiau tiesiog koncentruojantis į pagrindus. Gerai papildomai padirbti su giromis ar gumomis, bet pati pagrindą tikrai geriau išvystyti senoviškai. Taip pat ir su kovomis. Išmokti grėsmingą suktuką į galvą ir kitus gražius veiksmus aišku yra naudinga ir tai pagelbės kovojant, bet turbūt niekur net nepajudėsi iš pradžios taško, jei tai bus viskas, ką turėsi savo arsenale. Jei esi priverstas pasirinkti tarp mandros ir paprastos, pagrindinės technikos, visuomet rinkis pastarąją. Geras dešinys skersas smūgis duos daug daugiau narve nei crescent kick, kaip ir elementarus pozicionavimas duos kur kas daugiau kovojant parteryje negu visa krūva mandrų užlaužimų. Po to kai stipriai išvystyti pagrindai, galima pridėti ir naujų, gudresnių veiksmų. Tik neimkit už pagrindą tų visų Bruce Lee veiksmų. Kartok paskui mane:

- Aš neįveikiamas.

Kai priešininkas susmūgiuoja stipriai tau į veidą, nemėgink kratyti galvos, siekdamas apsivalyti nuo apsvaigimo. Čia ne beisbolas ir rezultatas skaičiuojamas kitaip. Ir visiškai vienodai man kiek varpų skamba tavo galvoje, jos kratymas tik pasako priešininkui „Aš pažeidžiamas. Prašau, gal galima dar vieną smūgį?“ Tas pats ir su galvos linktelėjimu, kas irgi yra blogas įprotis, kurį kovotojai pasigauna salėje, sparinguojantis su draugais. Aš pats taip darydavau visuomet, bet tai priešininkui suteikia tik jėgų antplūdį ir sustiprina. Kad ir kaip būtum sužeistas ir pažeidžiamas, niekada neišsiduok. Puikus kovotojo pavyzdys, kuris nieko neparodo ringe yra Wanderlei Silva (kad ir ką jūs šiuo metu galvotumėt, nėra taip, kad man stovėtų vien pagalvojus apie Wandy. Na gerai gerai, gal ir yra) . Galėtum jį pervažiuoti su sunkvežimiu ir jis vėl pašoktų atgal ir leptelėtų tau „ar tai čia viskas ką gali parodyt? Snarglys“. Fedoro mimikos yra dar geresnės, nes atrodo, kad jis išvis nesuvokia, kad yra kovoje.

Atnaujinta 2015 gegužės 26, Antradienis. 13:58

Komentarai   

+2 #4 Boicas 2015-05-30 15:10
Cituoja pabego:
o kaip ten su silva gale kovos ranka numojo ir pabego is narvo,sitas kliedesis ko knygoi neparaso?skaiciau is juokas ime is to melagio

Nelabai supratau, kuo nepatiko tau jo pralaimėjimas prieš Silvą? Prasileido gerą, nokautas, kadangi nėra debilas, kaip tu ar kai kurie kovotojai atidaužytomis smegenimis, pasidavė. jei jaučia, kad negali priešintis, kokia prasmė leisti save žaloti? Ar tu esi toks debilas, kad to nesuvoki? Tai gal tu leidi ir laužti ranką, koją iki galo? Nepasiduodi? Tegul laužia, nutraukia raiščius, ale svarbiausia nepasiduoti. Kovotojai dažnai pasiduoda, kai jaučia, jog nebegali priešintis. Man Griffino pasidavimas yra visiškai normalus. Bet gal dėl to, kad sportuoju per 20 metų, skirtingai nuo tokio teoretiko žiūrovo kaip tu. Gal dėl to, kad esu prasileidęs gerų smūgių ir žinau ką reiškia, kai nebegali priešintis. Pralaimėti nėra gėda, ypač prieš tokius kaip Silva. Gėda yra rašyti briedus kaip tu tai darai. Tokius turgaus bobos lygio briedus. Kaip sakant net jei turi byrką, esi boba su sijonu. Tai tiek apie tave. Tikras vyras, tikras kovotojas, visuomet gerbs kitą kovotoją. O tu boba.
Cituoti
-3 #3 pabego 2015-05-28 11:18
o kaip ten su silva gale kovos ranka numojo ir pabego is narvo,sitas kliedesis ko knygoi neparaso?skaici au is juokas ime is to melagio
Cituoti
+5 #2 ro 2015-05-20 15:44
prie bajerio tas griffin :)
Cituoti
+3 #1 boxingas77 2015-05-20 00:17
Aciū, tikrai įdomus straipsniukas iš kurio galima pasimokyti kai ką, bei prisitaikyt savo treniruotėms.
Cituoti

Komentuoti

Perspėjame, jog už komentarų turinį atsako komentatoriai įstatymuose numatyta tvarka.


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Naujausi komentarai

  • Nokautas - jo priežastys ir atsiradimo sąlygos
    • Blaine
      Do you have a spam problem on this website; I also ...
       
    • Janell
      Hey! This is my first visit to your blog! We are a ...
       
    • Willa
      This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally ...
       
    • Elisha
      Hey there! I could have sworn I've been to this ...
       
    • Myrtis
      Your mode of telling the whole thing in this paragraph ...

Populiariausia per mėnesį

Draugai

smauglys jb dubuklis jb
asia jb produktaisportui jb
dojo jb plungesriteris jb
budora jb boksopasaulis jb
pantera jb grappling jb
   

Hostingas Serveriai.lt

Atsiųsk naujieną!