Visi jau seniai žino, o tamsta tik dabar įtari 
Na, karatistų išties per gyvenimą nemažai sutikau, buvo tarp jų ir durnų, ir protingų. Keletą perdaryt, perkonstruot teko. Apie karate tai mano supratimas ir yra iš tų žmonių plius iš filmuotos medžiagos ir bendro išsilavinimo. Pats apsaugoj tik kokius 5 metelius pasikankinau, bet tai irgi iki soties to nesportinio kontakto turėjęs 
Tiesiog na, ateina pas man žmogus į treniruotę. Klausiu, ką lankęs. Sako karate. Tada jau aiškinies, kiokušiną ar kt. ( pas mane galvoj karate skirstosi į kiokušin ir kt.). Na, tada ir išlenda visokios smulkmenos, kurios mano ,,egzotikoj" laikomos klaidom. Pas kiokušinus vienos, pas kitus-kitos.
Neblogai didesnėj distancijos kiokušinai laikosi, kol neprasideda smūgiai į veidą ir smūgiai keliais klinče. Tada būna daug kraujo. Nors kojom dirba gerai.
Iš visų kitų nelabai kas mokėjo kovot, tik iš Godziuriu. Tas vaikinas paliko gerą įspūdį- rankas laikė prikėlęs, gražiai gynėsi ir kontraatakavo.
Tai vat, čia tik mano siaura patirtis su karate. Daugiau supratimo iš žinomų stilių turiu apie MT, bo mano alma mater. Šiaip žmogus esu atviro mąstymo ir betkada esu pasiruošęs sutikt su gerais argumentais, nesikapoju vie iš principo. 
Įkišiu savo trigrašį į diskusiją ir pakomentuosiu iš mokslinės pusės.

Mes per sociologiją statistiką filosofiją mokemės, kad negalima daryti apibendrinimų iš pavienių atvejų. Tuo labiau kai jie nėra atsitiktiniai. O šiuo atveju pas jus atėję į treniruotę karatistai yra neatsitiktiniai jie yra kitokie, nes pas jus atėjo. Sociologijoje kai pvz norime ištirti kokį nors reiškinį Lietuvoje ir norime apklausti juos, negalime išeiti pvz į katedros aikštę ir klausinėti žmonių ar jie nesutiktų dalyvauti apklausoje, arba nelaukiame kol jie pasisiūlys dalyvauti apklausoje. netgi tai kad apklausiame tuos žmones būtent katedros aikštėje turi įtakos. Apklausa skaitosi patikima, kai tu paimi visų Lietuvos gyvenviečių rajonus gatves ir namus ir susidarai namų sąrašą atsirenki kas N-tą namą, o jame kas N-tą butą ir tada juos apklausi. Ir tik tada apklausa būna maždaug patikima- t.y. atspindi lietuvių nuomonę iš visų Lietuvos kampelių.
Tam, kad galėtumėte patikimai teigti ką nors apie karatistus jums reikėtų aplankyti labai daug dojo visuose Lietuvos kampeliuose, dar plius atsitiktinai turėtumėte tose dojo atsirinkti, kas N-tą karatistą ir su juo muštis . Ir būtinai juos reikia atsirinkti atsitiktinai, nes jei klausite savanorių jie bus išskirtiniai vien dėl to, kad savanoriai (pvz gali būti kad šustriakai, kurie kažką nori įrodyti nebūna tokie kieti kaip tie kurie tyliai lieja prakaitą kamputyje). Na ir tik po to galima daryti išvadas. Nes iš kelių sutiktų karatistų daryti išvadas tas pats kas pamačius vieną juodą gulbę sakyti, kad visos gulbės juodos...

Išvis aš šiame forume niekam nerekomenduočiau daryti išvadų apie kitus kovos menus jei neteko su bent 100 jų atstovų pakovoti , nes kitaip tik gimsta visokie pykčiai stumimai, nesusipratimai ir t.t Kitaip gaunasi labai neetiška sakyti pas jus tas blogai pas jus anas lėva, nes sutikau kelis kurie taip darė. Galima sakyti: teko turėti reikalų su tokios ir tokios mokyklos atstovu jis darė taip ir taip( ir tos mokyklos pripažinto eksperto paklausti) ar tai ką jis darė yra jūsų mokyklos technika ar jis tai darė neteisingai todėl yra išimtis.