MIelai išklausysiu tavo versijos - aš, atvirai pasakius, "trupmenose nelabai kietas" 
Jei taip pusiau trumpai...
Dzigoro Kano susigalvojo "minkštos" kovos koncepciją, kurią galima apibrėžti trim principais:
1. Laisva, aukšta, tiesi laikysena leidžianti greitai judėti ir manevruoti.
2. Priešininko jėgai tiesiogiai nesipriešinama, o išnaudojus laisvą judėjimą (1 principą) susiliejama su priešininko jėgos kryptimi.
3. Metimai atliekami tik priešininkui praradus pusiausvyrą (po sėkmingo 2 principo).
Dziudo buvo
judri kova prieš kelis priešininkus, savaime aišku, dėl to kova parteryje buvo antraeilis dalykas.
Tuo metu 70% džiudžitsu veiksmų buvo smūginė technika. Be jų Dzigoro Kano atsisakė technikų, kurias veiksmingai panaudojus buvo garantuotas sužalojimas (čia nekalbama apie atsitiktines traumas). Tokios technikos netiko randori (sparingui) ir džiudžitsu buvo praktikuojamos tik kata būdu. Taip pat "už borto" liko ir egzotiškos technikos, kaip rėkimas ultragarsu ir t.t.
Dziudo kovotojai nugalėjo stipriausius džiudžitsu atstovus. Šis faktas turi ir tamsiąją pusę - turnyro taisykles sudarė pats Dzigoro Kano ir jos buvo palankiausios dziudo kovotojams (apribotas parteris, negalimi smūgiai ir kiti žalojantys veiksmai).
Pirmosios dziudo sporto taisyklės mažai skyrėsi nuo anų.
KOSMOSAS

Kojų laužimai uždrausti.

Priešininko palaikymas ant nugaros (išlaikymas) reiškė pilną pergalę (matyt duoklė Vakarų imtynių tradicijom).

Uždrausti pirmi metimai, kuriuos atliekant buvo daugiausia sportinių traumų.

Uždrausti metimai ranka pagavus koją

Uždrausta dviem rankom nuplėšti priešininko paėmimą

Uždrausta
paliesti priešininką žemiau diržo.

Taigi iš normalios kovos koncepcijos ir atletų auginimo kelio pamažų gaunasi gėlių vaikų mokykla.
O aš dar juokiausi iš TKD.

P.S. Džiaukis, kad neįsibėgėjau... o tai skaitymo būtų 1,5 paros