kas dėl tų pavadinimų, ir dar nekrikštų kalba - tema lyg apie boksą...
tema prasidejo nuo bokso ir jokiu budu juo neapsiriboja

atrodo tas parasyta pirmoje zinuteje

O aš ir nesistengiau paaiškinti
Ne mano sritis. Bet paneigti teiginio "Boksas yra efektyvi kovos sistema" tu negali 
jei skaitei, as pats tai patvirtinau

...
Laiteri, kovos menuose turi būti DAUG ir KOKYBIŠKAI.
...
Nialai, mes abu suprantam kas yra automatizmas. As kur nors teigiau, kad praktika galima iskeisti i teorija? Ar sakiau kad meistru tampama per 3 minutes?.. Tai del ko diskusija tada? Manau, kad jei negali daryti negalvodamas, tai yra beveik tas pats, kad negali visai. Kol nepakartojai simtus ar tukstancius kartu - tol negali. Kuo toliau mokaisi, tuo labiau zinios virsta igudziu. O kas yra igudis pats puikiai zinai. Neabejoju, kad mes del to sutariame, tad nebediskutuokim del to
Pasirasau po kiekviena raide del "KOKYBISKAI ir DAUG" (zodziu tvarka!!!). Be daugybes pakartojimu su besipriesinanciu partneriu jokio igudzio nebus - faktas. Bet juk mes ne apie tai snekam...

Netaisyklingo judesio kartojimas tampa blogu igudziu. Uztat pries puldamas kartoti, pirma tu turi ji padaryti teisingai. Jei tai butu paprasta, visi tai pasiektu akimirksniu ir beliektu tik kiekis... Aisku, kad diskusijos apie "DAUG" netektu prasmes - eini ir dirbi.
Taciau as manau kad ne visai taip. Pirma, del "treneris turi isaiskinti". Ar visada mokiniui pakanka vien stengtis?.. Pats rasei - reikia "su galva", "turi suprasti". Tad ir sutarkime, kad mokiniui svarbu tiek kartoti, tiek suprasti ka jis daro. Negalima visko nurasyti treneriui, dali atsakomybes reikia prisiimti ir sau. O siais laikais tai labai retas reiskinys. Gana daznai liaudis ateina i sale ir mano, kad tuo ju pastangos baigesi. Atsispaudimus padaryti - dar dar, bet pagalvoti - siukstu ne. Kartais net atrodo, kad tik tam treneris ir yra - kad jie galetu negalvoti. Nicht gut!

Antra, yra toks dalykas kaip trenerio kvalifikacija. Ir siaip, mokyti nera paprasta. Sugebeti pertiketi zinias, rasti bendra kalba, ne konservuotis savo sultyse, bet vystyti savo saka (ar cia tik grandmasteriu privilegija?...

), augti paciam ir sudaryti salygas augti mokiniams... Pasirodo, tai KOKYBEI pasiekti reikia nemazai papluseti. Patyriau, ka tai reiskia, ir noriu pasinaudoti susidariusia proga pagerbti visus dirbancius trenerio darba

Trecia, yra sistema, stilius, mokykla, saka, nesvarbu kaip pavadinsim. Ji turi savo baze, principus ir savo destymo metodikas, apie kuriuos cia ir snekam. Rezultata be abejo itakoja ir jos atstovu asmenines savybes, taciau apie sistema galima diskutuoti ir atskirai. Jei zmogus moka mokytis, jis nepraleis progos pasimokyti is kitu ir gautas zinias pritaikyti sau. Taciau tam reikia ivardinti, kokios tos zinios, kas sudaro mokyklu baze ir esme. Pritaikomos technikos turi buti paprastos, kitaip kazi ar jos veiks, juo labiau - baze. O jei jos paprastos, neturetu buti jokiu problemu viska suformuluoti. Nebenukrypkim nuo to. Kaip minimum, islys yla is maiso ir bus aisku apie ka snekam. O maksimum, nedristu net uzsiminti

Kensen sauniai pazymejo del "kumstyniu". O klausimas del bokso visgi lieka atviras - ten butent boksas buvo turetas omenyje, ar visgi, kumstynes?