Kas yra traumos? Kiekviena trauma suteikia tau neikainojamos patirties dalele, taciau nubloskia tave zemyn nuo kalno, i kuri tu stengiesi ilipti. Kartais nubloskia taip, kad nebegali ilipti i ta isvajota kalna.
Specialios metodikos yra sukurtos ir kuriamos tam, kad galima butu istreniruoti zmones ir paruosti kovai kaip imanoma greiciau ir isvengiant traumu.
Metodika, kuri skatina traumas (arba nepadeda ju isvengti) nera gera.
Kodel?
Todel, kad egzistuoja toks dalykas, kaip mokymosi procesas. Besimokantis zmogus kartoja veiksma. Atlikes ta veiksma 10 kartu jis pagerina atliekamo veiksmo kokybe pirma kart ~20 %. Atlikes dar ta veiksma 50, pagerina ~+15%, ir toliau tenka vis didinti atlikimu skaiciu, o altikimo kokybe dideja vis po maziau, ir maziau. Panasus grafikas parodytas cia:

Procentai labai priklauso nuo patirties, pasirengimo, prigimtininiu savybiu ir gabumu.
Traumos privercia arba nutraukti, arba atideti mokymasi. Po traumos gali buti taip, kad nebebus imanoma pasiekti tokiu pat rezultatu, kaip ir pries trauma. Traumos taip pat suletina mokymasi. Tokiu budu sumazinamos zmogaus galimybes.
Be to, "pedagogikos zinios" kazkodel ivardijamos kaip nereiksmingos teorijos. Deja, geras instruktorius privalo buti susipazines su zmogaus psichologija ir suprasti visu pirma, kaip zmogus "mokosi". skirtingi zmones mokosi skirtingai. Instruktorius turi sugebet pateikti zinias taip, kad mokinys jas perimtu butent taip, kaip mokytojas to nori. Tai yra pedagogika ir nereik bijoti to termino.
Sakoma, kad "Yra geri kovotojai, ir yra geri mokytojai". Bet tik kartais tame paciame asmenyje."
Is savo asmenines patirties galiu pasakyti, kad kai kurie zmones turi igimta talenta mokyti, kiti turi didele patirti (sukaupe pedagogines zinias per ilga laika), kiti stengiasi tobuleti kaip mokytojai, taciau yra zmoniu, kurie moko, taciau is to mokymo sudas gaunasi.
Pvz, dalyvavau dvejuose kali/escrima seminaruose. Trukme panasi, mokytojai skirtingi.
Taciau po vieno seminaro as atsimenu viska aiskiai ir sistemizuotai, nes butent mokytojas aiskiai ir sistemizuotai viska deste ir rode skirdamas pakankamai demesio teorijai ir praktikai. O po kito seminaro, deja, nieko neatsimenu, nes mokytojas, paprasciausiai nemokejo tos informacijos pateikti. Noras pateikti dar ne viskas. Jis pateike labai daug, bet mokiniai nieko neisisavino. Butent cia ir padeda pedagogines zinios, kaip reikia vesti mokymus, kiek laiko kalbeti, kiek skirti praktikai.